Provođenje revizije
Kontrola kao komponenta upravljanja primjenom informacione tehnologije
Kontrola je bitna komponenta svakog upravljanja, pa tako i upravljanja primjenom informacione tehnologije u poslovnim sistemima. Naime, upravljati sistemom znači poduzimati odgovarajuće mjere kako bi se osiguralo da sistem djeluje (funkcioniše) na željeni način. Kontrolom se utvrđuje kakve mjere treba poduzimati da bi se ostvarili utvrđeni ciljevi upravljanja.
Kontrola je sistem kojim se sprječavaju, otkrivaju i ispravljaju neželjeni događaji i procesi u informacionom sistemu. Načelno se, dakle, može zaključiti kako je opća svrha kontrole u uslovima primjene informacione tehnologije u poslovanju smanjenje očekivanih gubitaka do kojih bi moglo doći ili bi došlo kod pojave neželjenih događaja ili ostvarenja neželjenih procesa u informacijskom sistemu.
Objekt odnosno predmet informatičke kontrole mogu biti:
- svi informacioni procesi u kompaniji, odnosno cjelokupan informacioni sistem kompanije, kada se govori o općim informatičkim kontrolama, ili
- pojedine primjene odnosno aplikacije informacione tehnologije u okviru informacionog sistema kompanije, kada je riječ o aplikacijskim kontrolama.
Izvor: Panian, Ž., (2001): Kontrola i revizija informacijskih sustava, Sinergija, 2001.